Zepsute wakacje ? - masz prawo do odszkodowania
Wakacje w pełni. Wielu z nas czeka jeszcze na ten wymarzony urlop, a wielu ma go już za sobą. Często jest to jedyny urlop na jaki udaje nam się wyjechać w przeciągu roku. Dlatego warto wiedzieć, że w momencie, gdy na miejscu okaże się, że nie jest tak jak miało być warto zacząć zbierać tzw. dowody by po powrocie móc ubiegać się o odszkodowanie.
Wymienię tutaj kilka przykładów:
- wycieczka kupiona w biurze podróży w rzeczywistości znacznie różni się od atrakcyjnej oferty zamieszczonej w katalogu, na podstawie której podjęliśmy decyzję o zawarciu umowy
- hotel miał być z widokiem na plażę – ale z odległości kilometra i to jeszcze od boku.
- awaria toalety w apartamencie,
- przerwy w dostawie prądu,
- niesprawna hotelowa winda…
- robactwo
- wilgoć
- popękane ściany
- hotel w trakcie remontu
- niepełne wyżywienie lub fatalnej jakości
- kiepska obsługa hotelowa
- brak rezydenta
- nocne hałasy
- zbyt małe pokoje
- itp.
Już w samej ustawie o usługach turystycznych znajdujemy przepis, który potwierdza, że w momencie kiedy nasze wymarzone wakacje odbiegają od tego co widzieliśmy w katalogu i do czego przekonywało nas biuro podroży możemy uzyskać nie tylko odszkodowanie, ale i zadośćuczynienie, będące rekompensatą pieniężną za doznaną krzywdę, wynikającą ze stresu i rozczarowania.
WAŻNE !!!
Należy pamiętać, że w przypadku dochodzenia roszczeń związanych z nieprzyjemnościami podczas urlopu, to na nas spoczywa obowiązek udowodnienia w sądzie zaniedbań, których dopuścił się organizator.
Dlatego istnym jest to, by zadbać o świadków lub ich pisemne oświadczenia, a także gromadzić zdjęcia i filmy, które posłużą za dowody w przypadku procesu w sądzie.
Jeśli chcecie uzyskać odszkodowanie za nienależyte wykonanie umowy przez biuro podróży - zapraszam:
e-mail: sekretariat.amptruck@gmail.com
Podstawa prawna: art. 5 pkt. 1 Dyrektywy 90/314/EWG i przepisy Ustawy o usługach turystycznych (t.j. Dz. U. z 2014 roku poz. 196 z późń. zm.)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz